Alla inlägg under juli 2009

Av Katta - 31 juli 2009 22:05

Kan nog hända att Sara blir lite mallig nu ...men det bjuder jag gärna på. :-)

Vilka ögon, vilken glans han har Enzo!!!
Nästan som pärlemor...


Av Katta - 31 juli 2009 21:58

Äntligen fick jag träffa Dong - han är nog den som är mest lik Jessi utseendemässigt. Samma färgnyanser och teckning....bara det att han är lite större.

MEN - vilken ståtlig kille det är!!


Hann äntligen fånga spralliga Forint på bild också. Vilken glad tjej - helt galen och uppe i luften halva tiden när man skulle hälsa. Hon är ganska lik Jessi i storlek och vikt, något mörkare och varmare i färgen.

Här är sprallfian!!

....men hon kunde faktiskt stå stilla också.

Av Katta - 31 juli 2009 21:51

Vilda följde med upp till Järbo-banan dit jag åkte för att göra klart och förbereda inför morgondagens tävling. Vilda må vara nio år och sedan länge pensionerad från kapplöpningsbanan, men fick ju lov att bralla loss när hon fick sanden under tassarna. Ingen kapplöpningshund glömmer vad man gör på banan!


Hon sken verkligen ikapp med solen ...och liiiite nöjd blev hon efter ett par vändor för mycket.. :-)

Av Katta - 29 juli 2009 23:02


Idag fick vi äntligen tid att åka och träffa Chili och Teas senaste halvsyskon. Fyra vackra pojkar efter Hallucinate.

Och mamma Nellie strålade i humöret, hon var mer värdig och coolare än nånsin.


Knäppte massor m bilder som jag inte kommer kunna lägga ut här, men i ett eget album senare troligen.

Här är dom på var sin bild iallafall.


Av Katta - 29 juli 2009 21:10


Hmm ...inte lätt när det finns så många fina tävlingar runt om i landet.

Har planerat att åka till favoritbanan i Västerås ...men tycks ha drabbats av nån slags åka-fram-och-tillbaks-i-landet-lust...


Satt och knappade häromkvällen - tänkte anmäla till trofén i Västerås, men kom plötsligt av mig mitt i och stängde ner internet utan att ha anmält nån hund. Bara så där, utan anledning.


Jag fick en fråga härom dagen - om jag inte skulle anmäla till Älvsbyn - första reaktionen var att jag aldrig skulle orka göra ännu en långresa så snart.


Men...nu vet jag inte längre - det kanske inte VAR så himla jobbigt att åka drygt 70 mil (det var väl ungefär så långt det var till Landskrona) ...det borde väl vara nåt sånt till Älvsbyn också...och vi kan ju stanna var som helst och sova i bussen om tröttheten kommer krypande.

Det vore kanske kul med ännu en ny bana och raka lopp - ingen cup för en gångs skull. Mina hundar har inte gjort annat än tävlat i cuper känns det som ...långdragna dagar i väntan på nästa delfinal. Kanske vore nåt att prova på. Ett lopp per hund - resultat direkt. Har nog kanske saknat det lite grann.


Fast det är väldigt bekvämt att åka till en bana man känner igen, speciellt nu efter att vi varit ute och rest så mycket den senaste tiden. Och lite revansch-sugen är jag ju efter två andra-platser i förra årets Mälartroféer!


Näe, nu vet jag ännu mindre - men anmälningstiden går ut på fredag så jag har några dar på mig att fundera än.


Av Katta - 29 juli 2009 19:10


De foton vi tagit kommer läggas upp i album varefter jag hinner sortera allt.


Börjar med Lördag 18 juli då försöken till Tik-, Öppna och Saluki-SM kördes.


Söndagen den 19 juli gick försöken till Veteran-, Sprint- och Whippet-SM.


Ovido - Quiz & Flashcards