Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Från Konserten i Orbaden den 1/8

Av Katta - 3 augusti 2009 15:31

Det var regn, regn, regn, regn, regn och så lite mer regn.

HELA KVÄLLEN!!

Men det gjorde ju inte kvällen mindre speciell.


Vi fick dock ett litet problem när T.L spelade Knivhuggarrock utan att ha blivit uppmanad att göra det!! Vad skulle vi då önska ...när det bästa redan kommit helt automatiskt!!??!! Det brukar alltid behövas lite ansträngning från publiken innan Knivhuggarrock spelas, men ojojoj så bra det var.


Nettan, Helena och Lena hade redan placerat sig på fjärde raden närmast mittgången och där satt vi kanonbra! Ja, vi SATT - man fick nämligen inte stå för då var vakterna där på två röda och pekade och tittade med sträng blick...


Fast man kan tro att vi gillade när vakterna kom patrullerande för inte kunde ju vi sitta stilla på var sin stol i två timmar...*smile*



Däremot kunde man få komma lite närmare för att fota. Bara man hukade sig så gick det bra att sitta längst fram i mittgången, precis bakom vakterna, med kameran i högsta hugg.


Där stog och satt jag och Lena om vartannat när T.L tog en tur ut bland publiken för att få springa av sig lite.


Jag fotade i ösregnet och hade hur mycket flax som helst!

Han kom tillbaka samma väg och kramade om flera stycken på vägen.

Jag stog såklart kvar, kramsjuka KAN uppstå i speciellt speciella lägen har jag hört ;-) och jag fick minsann inte bara en kram utan en dans under några strofer i den regninga mittgången!

Min förvåning måste ha lyst lång väg när han inte släppte mig efter kramen utan istället greppade tag och dansade runt m mig i takt till musiken! Dyngsur som jag var med både regnjacka och regnponcho och en stor kamera i bagaget kan det ju inte ha varit alltför trevligt för honom...tsss.


Det var en underbar konsert - det är alltid något särskilt med denne Sandviken-pojks konserter. Kram Nettan för att du fick med mig trots att jag hade fullt schema denna dag.

 
 
Ingen bild

Nettan i Bollnäs

5 augusti 2009 21:16

Jaaaa...Vilken kväll vi hade! Hur grym som helst:) Den kommer jag att leva på länge, länge! Och du - det VAR efterfest i Vikingahuset dit vi var på väg!!!

Kram Ne

 
Ingen bild

Nettan (igen)

5 augusti 2009 21:17

Men hur står han med fötterna karln???

 
Ingen bild

Katta

6 augusti 2009 14:30

Hahaha - såg inte fötterna förrän du nämde det! Schnyggt. :)
Hmmm, så nära självaste partajet....undrar om jag hade mått bättre av att INTE veta det?

Underbar kväll var det iallafall!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katta - 14 augusti 2009 20:37

  Litet reportage från Älsvbyn och Elitloppet som gick 9 augusti 2009.   ...

Av Katta - 11 augusti 2009 23:28

  ...gick jättebra. Hon tog i ordentligt och visade mig att hon vet vad man gör på banan, vad man gör med trasslet och att man inte får nog av ett futtigt varv. :-)   Hon fick starta ungefär vid tornet och för att ha nån slags koll klockade vi henne...

Av Katta - 10 augusti 2009 07:39

Nyvakna. Frukost vid Marsjön. Väckta av ett gäng polska babblande chaufförer vid 6-tiden. Var tvungna att sova med bakdörrarna öppna för det var SÅ varmt. Käkat frulle med nykokt kaffe och snart åker vi vidare. ...

Av Katta - 9 augusti 2009 18:08

Tea kom trea efter vinnaren Chief Tail och tvåan Pacific Highway (3 hundradelar!)Izzy tog starten och vann sitt lopp på fina 17.90, 2a Garrincha och 3a Crimdon Snake. Efter målgång i lopp 7 trodde jag att Chili var 3a men hon kom 2a (!) efter finska ...

Av Katta - 8 augusti 2009 21:23

Grillkväll vid banan. Varmt som om man var på sydligare breddgrader, vilket inte riktigt stämmer med Älvsbyn! Kanonfint väder och en lovande morgondag på en jättefin bana. :)...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards